Internet-markkinointi blogi

INBOUND 2014: HubSpot CRM

Posted by Jussi Vesterinen on Wed, Sep 17, 2014 @ 11:51 AM

INBOUND 2014: HubSpot CRM

Viime vuoden Inbound 2013 -tapahtumassa HubSpot julkisti HubSpot COS'in (Content Optimization System), joka mullisti tapamme lähestyä verkkosivusuunnittelua ja sisällön hallintaa. Sellaisten työkalujen kanssa, kuten Signals ja Personoitu markkinointi, COSista tuli koko digitaalisen myyntisuppilon ylivoimainen hallintaväline.

Ainoa asia, joka HubSpotista puuttui, oli kunnon CRM (Customer Relationship Management). No, vuoden 2014 Inbound -tapahtumassa odotukset täytettiin, kun HubSpot julkisti viime yönä täysin integroidun CRM:n. 

 

HubSpot asiakkuudenhallinta

 

Tutustutaanpa hieman tähän mahtavaan uuteen HubSpot'in työkaluun.

HubSpot CRM: Yleiskatsaus

Mikä sitten on kaikkein tärkeintä HubSpot'in CRM:ssä? Se, että se yhdistyy saumattomasti kaikkiin HubSpotin nykyisiin työkaluihin ja käyttää samaa alustaa ja käyttöliittymää, jota on jo totuttu käyttämään. Nykyisen HubSpot -käyttäjän ei siten tarvitse opetella uutta käyttöliittymää tai eksyä monimutkaisten ominaisuuksien syövereihin.

CRM toimii koko ajan taustalla keräten palautetta verkkosivustolta, lomakkeista, sähköposteista, sosiaalisesta mediasta ja puheluista. Se järjestelee kaiken kontaktin kanssa käydyn vuorovaikutuksen ilman, että täytyy manuaalisesti syöttää sisään mitään.

Milloin tahansa voi käydä läpi kontaktin yksityiskohtia riippumatta siitä, missä onkin ja luottaa siihen, että tiedot ovat ajantasalla. 

Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ei tarvitse tuhlata aikaa toissijaiseen toimintaan. Työkalu tekee tehtävät ihmisen puolesta. Ja henkilö voi käyttää aikansa itse kaupan hieromiseen. 

myyntisuppilo

 

Ominaisuudet

Tietokanta 

Yksi yhteinen tietokanta auttaa organisoimaan kaiken tiedon, joka kontakteista, yrityksistä, kaupoista ja tehtävistä on kerätty. Se luo automaattisesti kokonaisen yleiskuvan yritystiedoista sisältäen kaikki liitetyt yksityiskohdat, jotta on helppo saada kokonaisnäkymä ostajista. Se myös poistaa tuplakontaktit siten, että kontaktilista pysyy aina järjestyksessä. 

Mutta se ei pysähdy siihen. Tieto rikastuu koko ajan, kun kerätään uutta käyttökelpoista informaatiota kenestä tahansa kontaktista tai mistä tahansa yrityksestä. Uusi tieto yrityksen taustasta, avainhenkilöistä, sosiaalisesta datasta ja muusta kirjautuu oikeaan paikkaan, jolloin ei milloinkaan menetä otetta.

 

 Sähköposti, puhelin ja Google -kalenteri liittymät

 

CRM kontaktinäkymä

HubSpot CRM kytkeytyy Gmail:iin, Google Apps:iin, MS Outlook:iin ja Apple Mail:iin, joista se automaatisesti noutaa, kirjaa ja liittää kontaktin kanssa käydyt sähköpostit. Tästä johtuen sähköpostit voi lähettää suoraan HubSpot'in CRM'stä.

Sähköposteja voi siten lähettää, ottaa puheluja ja sopia tapaamisia muutamassa sekunnissa suoraan CRM:stä.. 

Aikajana

Aikajana

Nyt, kun CRM kirjaa automaattisesti kaikki yksittäiset vuorovaikutukset, eikö olisi hienoa voida seurata jokaista yhteydenottoa läpi kaikkien palveluiden ja vielä ajan suhteen? Kyllä olisi ja siitä juuri Aikajanassa on kysymys.

Aikajana kokoaa kaiken kontaktin kanssa käydyn kommunikaation ja esittää sen siististi aikajanalla. Siitä voi hyvin seurata itse myyntipolkua. Se sisältää kaikki puhelut, sähköpostit, muistutukset, muistiinpanot ja sosiaalisen median vuorovaikutukset.

Yhteenveto

HubSpot on jälleen kerran selvittänyt tapoja tehdä työstämme tuottavampaa ja helpompaa. Odotamme innolla, että pääsemme hyödyntämään näitä fantastisia työkaluja omien prosessiemme hallinnassa.

Topics: HubSpot, inbound marketing, crm, asiakkuudenhallinta, liidien tuottaminen

Mobiili CRM tehostaa yrityksen myyntiprosessia

Posted by Jussi Vesterinen on Tue, Jun 17, 2014 @ 01:43 PM

Mobiili CRM toimii parhaiten erillisen mobiililaitteelle kehitetyn aplikaation avulla.

Topics: myyminen, crm, asiakkuudenhallinta