Tuntuu siltä, että työ on tehty kun sivustolla kävijä on saatu konvertoitua liidiksi. Olet tehnyt pieteetillä sivun, jossa kiität kävijää. Sen jälkeen potentiaalinen asiakas sitten poistuu sivuiltasi. Mikäli näin on, menetät mahdollisuuden tarjota heti välittömästi uutta lisäarvoa potentiaaliselle asiakkaalla. Tässä 6 tapaa hyödyntää kiitossivujasi.
1. Tuo navigaatio takaisin
Parhaat käytännöt kehoittavat poistamaan navigaation saapumissivuilta. Saapumissivulla on vain yksi tarkoitus, saada kävijä täyttämään ja lähettämään lomake eli konvertoitumaan potentiaaliseksi asiakkaaksi. Sen jälkeen kun olet saanut kävijän tekemään halutun toimenpiteen, hän päätyy kiitossivulle. Koska haluat hänen jatkavan sivustosi tutkimista, palauta navigaatio kiitossivulle.
2. Tarjoa liittymistä blogitilaajaksi
Sijoita kiitossivulle mahdollisuus tilata blogisi sähköpostitse tai RSSnä. Älä vain sano "Tilaa meidän blogi!". Kerro myös, miksi heidän pitäisi tilata ja millaista arvokasta tietoa he tulevat säännöllisesti saamaan.
3. Pyydä liittymään mukaan sosiaalisessa mediassa
Aivan kuten annat ihmisille mahdollisuuden tilata blogisi, anna heille mahdollisuus pysyä yhteydessä kanssasi LinkedInissä, Facebookissa ja Twitterissä. Kerro heille mitä he hyötyvät siitä, että ovat yhteydessä kanssasi sosiaalisessa mediassa.
4. Kehoita heitä jakamaan tarjoamasi
Konvertoitunut kävijä on selvästi kokenut hyötyvänsä tarjonnastasi. On hyvin todennäköistä, että hänellä on myös tuttuja, joita tarjontasi kiinnostaa. Tee saapumissivusi jakaminen helpoksi lisäämällä jakamispainikkeet.
5. Tarjoa muutakin relevanttia tietoa
Voit päätellä, minkälaisesta muusta sisällöstä kavijä voisi olla kiinnostunut sen perusteella, mistä kanavasta potentiaalinen asiakas tuli. Tarjoa hänelle lisää linkkejä eri blogiartikkeleihin, websivuille ja sosiaalisen median osastoille, jotka olennaisesti liittyvät tarjoamaasi. Se syventää lisää suhdettasi potentiaaliseen asiakkaaseen ja luo positivisen mielikuvan sinusta.
6. Kiitä heitä kunnolla
Pelkkä "kiitos" ei riitä. Kerro heille, miksi olet kiitollinen siitä että he löysivät tarjouksesi ja ryhtyivät toimiin. Vaikka he eivät vielä ole asiakkaita, kohtele heitä niin kuin he jo olisivat. Sinulla on vain yksi ainoa mahdollisuus tehdä ensivaikutelma. Käytä se hyväksesi kilpailijoitasi paremmin.
Muista testata kiitossivusi ennen niiden lopullista julkaisemista. Mittaa kukin ylläoleva asia erikseen, jotta ne kaikki tulevat huomioiduksi kiitossivullasi.
Onko sinulla joitain muita asioita, joita liität aina kiitossivuillesi?