Internet-markkinointi blogi

Liidien generointi

Posted by Jussi Vesterinen on Tue, Apr 23, 2013 @ 02:55 PM

Sijoita tarjoama verkkosivuillesi

Sinun on sijoitettava tarjoamasi verkkosivuillesi, jotta voit alkaa houkuttelemaan uusia liidejä. Tätä tarkoitusta varten Sinun tulee luoda ns. laskeutumissivu. Laskeutumissivun tavoitteena on saada kävijä vakuuttuneeksi tarjoamasi arvon olevan sillä tasolla, että hänen kannattaa luovuttaa sitä vastaan yhteystietonsa. Jotta kävijä saa ladata tarjoamasi sisällön, tulee hänen täyttää laskeutumissivussa oleva lomake ja lähettää se. Lomakkeen lähetys ohjaa hänet automaattisesti uudelle verkkosivulle, josta hän voi sisällön ladata. Vaihtoehtoisesti hänelle lähtee automaattisesti sähköposti, josta hän voi latauksen tehdä. Parhaiten konvertointi kävijästä liidiksi tapahtuu, jos hän saa molemmat. Huomaa, että konversion jälkeen Sinulla on oikeus mutta myös velvollisuus alkaa kommunikoida uuden liidisi kanssa.

 miten konvertoin liikeenteestä liidejäHyvä laskeutumissivu on kohdistettu määrätylle kohdeyleisölle. Voit esimerkiksi kohdistaa tietyn eKirjan promootion luomalla sähköpostikampanjan ja valitsemalla  kontakteistasi määrätyillä kriteereillä poimitun kohderyhmän. Taikka julkaiset promootion tulevasta verkkoseminaaristasi yrityksesi sosiaalisen median tileillä. Sen vuoksi on tärkeätä luoda uniikki laskeutumissivu kullekin tarjoamallesi. Voit luoda laskeutumissivuja, joiden avulla kävijät voivat ladata sisältötarjouksiasi (eKirjat, "whitepaperit", webinaarit jne.) tai kirjautua tarjoamiisi, kuten ilmaiset näytteet tai demot. Eri laskeutumissivuja luomalla voit kohdistaa viestisi paremmin ja tarjota yleisöllesi todellista arvoa sekä konvertoida suuremman osan kävijöistä liideiksi.

Topics: internet markkinointi, sosiaalinen media, konvertointi, laskeutumissivu, sisältömarkkinointi, inbound marketing, sähköpostimarkkinointi