Internet-markkinointi blogi

HubSpot mullistaa sosiaalisen median hyödyntämisen

Posted by Jussi Vesterinen on Tue, May 07, 2013 @ 11:24 PM

HubSpot osoittaa jälleen kerran, miksi se on maailman johtava internet markkinointi- ohjelmisto. Olemme usein saaneet hämmästellä miten HubSpot pystyy yhdistämään kaikki eri internet markkinoinnin osa-alueet ja sen myötä tuomaan aivan uudenlaisia integroituja markkinointimahdollisuuksia käyttäjilleen. Nyt on vuorossa ennen näkemätön lähestymistapa markkinointiin sosiaalisen median avulla, jonka HubSpot tuo kaikkien asiakkaidensa käyttöön kesäkuun aikana.

Ongelma tämän päivän sosiaalisen median markkinoinnissa 

Markkinoijille on julistettu jo vuosia erilaisia sosiaalisen median lupauksia. Mutta aivan liian usein jopa parhaat sosiaalisen median markkinoijat päätyvät seulomaan roskaa, koska heillä on iso kasa asiayhteydestä irrallista vuorovaikutusta käsissään, josta he eivät pysty osoittamaan todellisia tuloksia. Mielestämme nyt on aika jollekin paremmalle.

HubSpot'in ratkaisu: "Social Inbox"

Ongelmat sosiaalisen median seurannassa ovat saaneet alkunsa siitä, että on täytynyt ampua haulikolla kohti ventovieraita. Ilman kontekstia eli asiayhteyttä, sinulla ei ole aavistustakaan ketä priorisoida ja miten heitä lähestyä. Tämä hukkaa aikaa ja johtaa persoonattomaan ja iralliseen vuorovaikutukseen, joka ei paljon hyödytä liiketoimintaasi. Kuvittelepa tilannetta, jossa tärkeiden sosiaalisen median keskusteluiden löytäminen olisi yhtä helppoa kuin sähköpostisi saapuvien kansion löytäminen.

HubSpot syrjäyttää haulikon kytkemällä sosiaalisen median HubSpot'in monipuoliseen kontaktitietokantaan. Tämän avulla voit luoda tarkasti kohdistettujen liidien ja asiakkaiden segmenttejä. Lisäksi integraatio mahdollistaa sen, että voit esimerkiksi antaa hälyytyksen myyntihenkilölle silloin, kun korkean pistemäärän omaava liidi mainitsee kilpailijasi tai muuttaa asiakkaasi kertaluonteisen sosiaalisen kanssakäymisen sarjaksi seurantasähköposteja. HubSpot'in kanssa sosiaalinen media ei ole enää irrallinen saareke vaan siitä tulee asiayhteydestä riippuva osa markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun strategioita.

Nimen omaan tämä kontekstuaalisuus mahdollistaa sen, että voit mitata todellisen sosiaalisen median ponnistelujesi ROI'n (Return on Investment). Yhdistämällä sosiaalisen median tietoja omaan koko muuhun markkinoinnin analytiikkaasi, HubSpot osoittaa, kuinka monta liidiä ja asiakasta sosiaalisen median kautta on syntynyt ja keitä he oikein ovat.

Miksi perustaa "Social Inbox"?

Keskellä kaikkea sosiaalisessa mediassa tapahtuvaa kohinaa, jotkut viestit vaan ovat tärkeämpiä kuin toiset. Esimerkiksi 71 % kaikista Twitteristä löytyvistä valituksista jää ilman vastausta (Lähde: HubSpot). Luomalla tämän postilaatikon, joka pitää sisällään suodatukset ja prioriteettihälyytykset, käyttäjille tulee mahdolliseksi nostaa esiin tärkeimpien kontaktiensa kuten asiakkaiden, liidien ja vaikuttajien viestit. 

"Social Inbox" naittaa yhteen sosiaalisten kanavien ja sähköpostikanavien parhaat osa-alueet. Samoin kuin sähköpostimarkkinoinnissa, voit käyttää Social Inbox'ia luodaksesi tarkasti kohdistettuja segmenttejä, kuten esimerkiksi sosiaaliset kontaktit, joilla on tietty rooli tai tietty ostopäätöksentekokohta. Sisäisten hälytysten ja CRM integraation avulla vastaukset pidetään henkilökohtaisina, eikä automatisoituina. Relevanttia ja räätälöityä vastausta varten tarvitaan kontaktitietokannan profiilista konteksti. Olipa viestijä sitten markkinointipäällikkö, myyntihenkilö tai asiakaspalvelun ammattilainen, heillä kaikilla on tiedossa tämä asiayhteys. Mitä tästä sitten seuraa? "Social Inbox" tekee skaalautuvan personoidun huomionnin mahdolliseksi.

 

 

Mitä ominaisuuksia tämä lisää HubSpot'in nykyiseen sosiaalisen median sovellukseen?

Parempi avainsanojen ja Twitter- listojen seuranta.
Uusi: Älykkäiden listojen monitorointi. Voit esimerkiksi valita näkymään vain omat potentiaaliset asiakkaasi Twitterissä.
Uusi: Saat sähköpostihälyytyksen, kun liidisi, asiakkaasi tai muu valikoitu kontakti mainitsee tietyn avainsanan tai kilpailijasi.
Uusi: Jos kontaktin Twitter- tunnus ei ole tiedossa, voi HubSpotia pyytää etsimään Twitteristä samantyyppisen profiilin omaavia henkilöitä "Kontaktin vastaavuus"- haun avulla. Se auttaa sinua löytämään entistä useamman kontaktin Twitter- tunnuksen.
Uusi: Määritä tai välitä tweetti vastattavaksi. Näe vastaushistoria.
Uusi: Näe kunkin sosiaalisen kontaktin elinkaaren vaihe ja hänelle nimetty myyjä. Voit klikata sen jälkeen auki ja nähdä koko profiilin.
Uusi: Sosiaalisen median monitorointi ja julkaiseminen sisällytetty HuibSpot iPhone- sovellukseen.

 

Jos haluat hyödyntää sosiaalisen median mahdollisuuksia asiakaspalvelussa, myynnissä ja markkinoinnissa, klikkaa tästä

Topics: internet markkinointi, sosiaalinen media, konvertointi, HubSpot, sisältömarkkinointi, inbound marketing, HubSpot Tips