Internet-markkinointi blogi

Internet markkinointi: Mitä jokaisen Johtajan tulisi tietää?

Posted by Jussi Vesterinen on Mon, Aug 08, 2011 @ 08:07 PM

Tässä 7 kohtaa, jotka jokaisen johtaja pitäisi vähintään tietää Internet Markkinoinnista. Seuraavissa blogi -kirjoituksissa pureudutaan hieman syvemmälle kuhunkin eri osa-alueeseen.

1. Internet Markkinointi toimii

Internet markkinointi toimii. Useat yritykset esittävät hämmästyttävia kasvulukuja sen jälkeen kun ovat keskittäneet riittävät voimavarat Internet Markkinointiin.

2. Internet Markkinointi tähtää yrityksen myynnin kasvattamiseen

Internet markkinoinnilla tuotetaan enemmän ja laadukkaampia liidejä. Laadukkaammista liideistä suurempi osa pystytään muuttamaan ostaviksi asiakkaiksi. Tämä antaa aikaisempaa paremman tuoton investonnille (ROI).

3. Internet Markkinointi on prosessi ja sille asetetaan tavoitteet

Se on jatkuvaa pitkäjänteistä työtä ja sille asetetaan aina tavoitteet. Se on jatkuvaa oppimista ja eri osa-alueiden parantamista. Sille on varattava aikaa. Tyypillisesti tulokset alkavat konkretisoitua 3-6 kuukauden päästä aloittamisesta.

4. Kaikki on mitattavissa

Kaikesta toiminnasta jää jälki. Se on siis täysin mitattavissa, analysoitavissa ja raportoitavissa. 

5. Staattiset kotisivut eivät ole Internet Markkinointia

Moni tyytyy uusimaan staattiset kotisivut. Ikävä kyllä, se ei ole Internet Markkinointia. Se on pikemminkin yrityksen digitaalisen esitteen uusimista.

6. Se vaatii uudenlaista osaamista

Johtajalta vaaditaan sen verran asiaan perehtymistä, että hän osaa sopia Internet Markkinoinnille realistiset tavoitteet ja arvioida tavoitteiden toteutumista.

Lisäksi Johtajan tulisi ymmärtää minkälainen organisaatio ja mitä osaamista Internet Markkinointia varten tarvitaan tavoitteiden saavuttamiseksi. Osaaminen on joko rakennettava yrityksen sisälle tai ostettava ulkopuolelta. 

7. Internet Markkinointi on kustannustehokasta

Vain muutaman tuhannen euron kuukausikustannuksella voi Internet Markkinoinnilla saada hyviä tuloksia aikaan. Todennäköisesti samalla summalla mihinkään muuhun investoimalla ei päästä lähellekään samaa tuottoa.

Topics: facebook markkinointi, hakukoneoptimointi, internet markkinointi, sosiaalinen media, sähköpostimarkkinointi