Internet-markkinointi blogi

Facebookissa avautuu uusia mahdollisuuksia

Posted by Jussi Vesterinen on Thu, Nov 10, 2011 @ 01:46 PM

Innovatiivinen pienyritys RunToShop Oy on kehittänyt uuden palvelun saattaa yhteen mainostajat ja fanisivujen julkaisijat. Tämä Fannr -palvelu on yksinkertainen ja briljantti. Mainostajat luovat valmiita viestejä pooliin, josta julkaisijat voivat ne poimia ja julkaista oman sivustonsa seinällä. Fannr tukee Facebookin perusstrategiaa saattaa yhteen brändejä ja käyttäjiä sekä synnyttää vuorovaikutusta.

Hyväntekeväisyysjärjestöt saavat osallistua ilmaiseksi

Fannr -palvelu tukee hyväntekeväisyysjärjestöjä, sillä ne voivat jättää omia ilmoituksiaan esim. varainkeruusta ilmaiseksi. Fanisivujen omistajat osallistuvat keräyksiin omalta osaltaan julkaisemalla hyväntekeväisyysjärjestöjen ilmoituksia perimättä maksua. Julkaisijoilla on mahdollisuus hyödyntää tätä sisältöä järjestämällä erilaisia tapahtumia esim. kilpailuja niiden ympärille.

Facebook fanisivun omistajalla täysi kontrolliAntero Mertaranta Fannr

Fanisivun omistaja tietää parhaiten minkälaiset viestit sopivat hänen aiheeseensa. Lisäksi minkälaisista viesteistä on hyötyä hänen faneilleen. Samoin, mitkä viestit toimivat parhaiten. Vaikka fanisivun omistaja liittyy Fannr -palveluun, viestien julkaisu on täysin vapaaehtoista. Ensinnäkin hän valitsee viestit, joita julkaisee. Toiseksi hän päättää milloin hän viestin julkaisee. Ja kolmanneksi hän päättää kuinka usein hän julkaisee. 

Mitä hyötyä Fannr -palvelusta on mainostajalle

Koska viestit julkaistaan fanisivujen seinällä, on todennäköistä, että niiden huomioarvo on suurempi kuin tavallisten mainosten. Mikäli fanit reagoivat kyseiseen viestiin, edistää se viestin viraalista leviämistä. Kun fanisivun omistaja valitsee julkaistavt viestit on viestien kohdentaminen tarkempaa ja todennäköinen tehokkuus suurempaa kuin normaalilla mainonnalla. Mainostajan haaste on muokata viestinsä sopivaksi Facebookin henkeen. Se ei saa olla liian agressiivinen, jotta julkaisijat valitsevat sen julkaistavaksi eivätkä fanit reagoi negatiivisesti. Mainostaja joutuu todella miettimään mitä ja miten hän haluaa faneille tarjota; perinteinen osta, osta mainonta ei varmaankaan riitä.

Haasteena julkaisijoiden löytäminen

Moni fanisivujen ylläpitäjä haluaisi varmasti olla Fannr -palvelussa mukana; ainakin hyväntekeväisyyden osalta. Haasteena on löytää nämä ylläpitäjät. Vain muutamalla fanisivulla on näkyvissä, kuka sen on perustanut ja kuka on sen ylläpitäjä. 

 

Oletko itse fanisivun ylläpitäjä tai tunnetko jonkun joka on? Vinkkaa hänelle Fannr -palvelusta.

Topics: facebook markkinointi, internet markkinointi, sosiaalinen media, konvertointi, digitaalinen media, sisällöntuotanto