Internet-markkinointi blogi

5 Asiaa, jotka Sinun tulisi tietää digimarkkinoinnin ostamisesta

Posted by Jussi Vesterinen on Fri, Aug 12, 2011 @ 12:41 PM

Investointi digimarkkinointiin on hyvä ajatus. Palveluiden ostajan näkökulmasta tilanne saattaa näyttää sekavalta. Tarjolla on paljon ilmaisia työkaluja. Lisäksi löytyy eri osa-alueita kattavia maksullisia työkaluja. Puhumattakaan sisältöpalveluiden tarjoajista.

Peruskysymys on se, oletko investoimassa strategisesti vai taktisesti. Miten taktinen ja strateginen sitten eroavat toisistaan? Taktisessa toiminnassa saattaa riitttää esim. pelkkä sähöpostimarkkinointi -ohjelmisto tai palvelu. Strategisesti investoitaesssa halutaan käyttää kaikkia digimarkkinoinnin osa-alueita hyväksi. Vielä siten, että eri osa-alueet on integroitu keskenään. Strategisen etu taktiseen verrattuna on se, että tieto toimenpiteistä ja tuloksista kerätään automaattisesti samaan paikkaan. Silloin eri toimenpiteiden onnistumista voidaan verrata keskenään. Samoin voidaan analysoida miten eri toimenpiteet tukevat toisiaan. Näin löydetään parhaat kanavat ja niiden yhdistelmät kuhunkln tarkoitukseen. Kaikelle toiminnalle tulisi myös asettaa tarvoitteet.

Olemme koonneet tähän listan asioista, joita on hyvä harkita ennen kuin teet investointeja digimarkkinointiratkaisuihin!

1. Saatko tällä hetkellä yhtään asiakasta sivustosi kautta? 

Jos vastaus on ei, investointi digimarkkinointiin on hyvä idea.

2. Pystytkö seuraamaan eri toimenpiteiden investoinnin tuottoprosenttia ? 

Jos vastaus on ei, investointi oikeisiin työkaluihin on hyvä idea.

3. Pesevätkö kilpailijasi sinut avainsanoissa hakukoneissa? 

Jos näin on, investointi on ehdottomasti hyvä idea!

4. Osallistutko sosiaalisen median keskusteluihin, jotka liittyvät omaan liiketoiminta-alaasi? 

Jos ei, sitten sinun pitäisi ehdottomasti harkita sijoittamista oikeisiin työkaluihin ja palveluihin.

5. Onko sinulla muutama tunti viikossa aikaa digimarkkinoinnille? 

Digimarkkinointi vie aikaa. Ei paljon, mutta jonkun verran. Jos sinulla ei ole aikaa nyt. odota kunnes on ennen kuin teet invetointipäätöksen. Muuten et tule koskaan näkemään nousua sivustosi liikenteessä ja sen tuottamien liidien määrässä.

 

Totuus on, että digimarkkinointi on yleensä hyvä sijoitus jokaiselle yritykselle, jolla on verkkosivut. Unohdimmekö jotakin? Jos näin on, ole hyvä ja lisää ne kommentteihin! Sillä välin selvitä, sopiiko digimarkkinointi sinulle tilaamalla ilmainen HubSpot esittely.


Topics: facebook markkinointi, internet markkinointi, sosiaalinen media, konvertointi, digitaalinen media, sisällöntuotanto, sähköpostimarkkinointi

Internet markkinointi: Mitä jokaisen Johtajan tulisi tietää?

Posted by Jussi Vesterinen on Mon, Aug 08, 2011 @ 08:07 PM

Tässä 7 kohtaa, jotka jokaisen johtaja pitäisi vähintään tietää Internet Markkinoinnista. Seuraavissa blogi -kirjoituksissa pureudutaan hieman syvemmälle kuhunkin eri osa-alueeseen.

1. Internet Markkinointi toimii

Internet markkinointi toimii. Useat yritykset esittävät hämmästyttävia kasvulukuja sen jälkeen kun ovat keskittäneet riittävät voimavarat Internet Markkinointiin.

2. Internet Markkinointi tähtää yrityksen myynnin kasvattamiseen

Internet markkinoinnilla tuotetaan enemmän ja laadukkaampia liidejä. Laadukkaammista liideistä suurempi osa pystytään muuttamaan ostaviksi asiakkaiksi. Tämä antaa aikaisempaa paremman tuoton investonnille (ROI).

3. Internet Markkinointi on prosessi ja sille asetetaan tavoitteet

Se on jatkuvaa pitkäjänteistä työtä ja sille asetetaan aina tavoitteet. Se on jatkuvaa oppimista ja eri osa-alueiden parantamista. Sille on varattava aikaa. Tyypillisesti tulokset alkavat konkretisoitua 3-6 kuukauden päästä aloittamisesta.

4. Kaikki on mitattavissa

Kaikesta toiminnasta jää jälki. Se on siis täysin mitattavissa, analysoitavissa ja raportoitavissa. 

5. Staattiset kotisivut eivät ole Internet Markkinointia

Moni tyytyy uusimaan staattiset kotisivut. Ikävä kyllä, se ei ole Internet Markkinointia. Se on pikemminkin yrityksen digitaalisen esitteen uusimista.

6. Se vaatii uudenlaista osaamista

Johtajalta vaaditaan sen verran asiaan perehtymistä, että hän osaa sopia Internet Markkinoinnille realistiset tavoitteet ja arvioida tavoitteiden toteutumista.

Lisäksi Johtajan tulisi ymmärtää minkälainen organisaatio ja mitä osaamista Internet Markkinointia varten tarvitaan tavoitteiden saavuttamiseksi. Osaaminen on joko rakennettava yrityksen sisälle tai ostettava ulkopuolelta. 

7. Internet Markkinointi on kustannustehokasta

Vain muutaman tuhannen euron kuukausikustannuksella voi Internet Markkinoinnilla saada hyviä tuloksia aikaan. Todennäköisesti samalla summalla mihinkään muuhun investoimalla ei päästä lähellekään samaa tuottoa.

Topics: facebook markkinointi, hakukoneoptimointi, internet markkinointi, sosiaalinen media, sähköpostimarkkinointi