Oletko joskus turhautunut yrityksesi sosiaalisen median tilien seurantaan.
Jos vastasit kyllä tiedät sen hankaluudet. Päivitykset liikkuvat niin nopeasti, että joudut käymään läpi valtavan määrä materiaalia. Lisäksi moni tärkeä päivitys saattaa lipsahtaa silmien ohi. Mikä avuksi? Tilannetta helpottaa huomattavasti erillisen sosiaalisen median seurantatyökalun käyttööotto. Markkinoilta löytyy hyvin erilaisia ja eri tasoisa työkaluja. Toiset niistä ovat ilmaisia ja toiset maksullisia.
On muutamia tekijöitä, jotka Sinun täytyy ottaa huomioon, kun valitset sosiaalisen median seurantatyökalua. Jos valitset väärän työkalun saattaa käydä niin, että työkalun käyttö vie enemmän aikaa kuin manuaalinen seuranta. Alla on listattu ne kriiteerit, jotka seurantatyökalun tulee minimissään täyttää, jotta voit menestyksekkäästi seurata faniesi ja seuraajiesi keskusteluja käyttämällä siihen vain muutaman minuutin päivässä.
Jos olet etsimässä sosiaalisen median seurantaityökalua ota seuraavat seikat huomioon varmistaaksesi, ettei työkalu vie enemmän aikaa kuin manuaalinen monitorointi:
- Varmista, että pystyt seuraamaan kaikkia sosiaalisen median tilejäsi saman työkalun avulla. Jos joku sosiaalisen median palvelu ei sisälly työkalun valikoimaan, joudut seuraamaan sitä erikseen manuaalisesti.
- Varmista, että työkalussa on toiminto, joka hälyyttää, kun se löytää määrätyn sanan tai lauseen. Tällöin pystyt listaamaan työkaluun liiketoiminnallesi tärkeät avainsanat ja se hälyyttää, kun joku mainitsee Sinulle tärkeän avainsanan sosiaalisessa mediassa.
- Sosiaalisen median seurantatyökalun tulisi sisältää mahdollisuus ajastaa päivityksesi kaikkin käytössäsi oleviin sosiaalisen median tileihin. Tämä on tärkeää, koska Sinun tulisi säännöllisesti päivittää sosiaalisen median tilejäsi. Ajastamalla voit rytmittää päivitykset liiketoimintasi tarpeisiin jo päiviä tai viikkoja etukäteen. Samalla voit ajastaa useita eri päivityksiä, jolloin voit paremmin suunnitella päivityskokonaisuuksia.
Olisi hyvä, jos seurantatyökalussa olisi vielä seuraavat ominaisuudet:
- mahdollisuus seurata, minkä sosiaalisen median kautta kukin liidi ja asiakas on tullut
- liitäntä asiakashallintajärjestelmään
- laaja analytiikka
Nämä eivät kuitenkaan ole aivan välttämättömiä ominaisuuksia.
Nyt, kun tiedät mitä ominaisuuksia sosiaalisen median seurantatyökalussa tulisi olla, voit alkaa etsiä sopivaa ilman, että valitset työkalun, joka vie loppujen lopuksi enemmän aikaa kuin mitä lisäarvoa se tuo.
Varaa tästä ilmainen sosiaalisen median konsultointi.

Vuonna 2011 enää 7 %. Silti mediapanostuksissa ei ole tapahtunut mitään muutosta. Mediainvestointien osuus molempina vuosina oli sama 53 %. Tätä printin parissa vietetyn ajan ja mainospanostuksen suhdetta ei pysty selittämään järjellä. Siinä on pakko olla runsaasti tunnetta mukana.
tavoittelemme. Viestin otsikko ratkaisee sen, avaako vastaanottaja lainkaan postiamme. Sisältö ratkaisee sen, pääsemmekö tavoitteeseemme. Hyvin kirjoitettu pelkkää tekstiä sisältävä sähköposti voi toimia aivan yhtä hyvin, jopa paremmin, kuin viimeiseen asti hiotun visuaalisen toteutuksen ja kaikenlaisia kilkuttimia sisältävä sähköposti.
ostaviksi asiakkaiksi. Sen jälkeen, kun kävijä on saatu muunnettua verkkoliikenteestämme tunnistettavaksi henkilöksi, vähintään sähköpostiosoitteen muodossa, on aika jatkaa vuorovaikutusta. Sähköpostimarkkinoinnilla joko saattelemme potentiaalista asiakasta lopulliseen päämäärään eli ostotaphtumaan tai teemme suoran tarjouksen ostaa nyt heti. Huomaa, että
kokonaisvastuu IT jälleenmyyjäorganisaatioissa. Tracepointin tutkimustulokset yhdistettynä tässä muihin tutkimuksiin, antavat mielenkiintoisen mahdollisuuden suomalaisille IT -alan yrityksille verrata oman yrityksen toimintatapaa ja tuloksia.
mahdollisuuksia hyödyntää Facebookia. Samalla eri asiat tulevat helpommin löydetyiksi. Facebook Timeline kasvattaa 46% käyttäjien sitoutumista tavaramerkkiin. Lisäksi tavaramerkit saavat 65 %:n lisäyksen
Sähköpostiosoitteiden ostaminen ulkopuoliselta palveluntarjoajalta ja sitten sähköpostien tykittäminen heille, ei kuulu metodiin. Sen katsotaan saavan paljon enemmän haittaa kuin hyötyä aikaan. Inbound Marketingissa sähköposteja lähetetään vain henkilöille, joilla on jo jonkin tason suhde yritykseen. Nämä tässä artikkelissa esitetyt parhaat käytännöt koskevat vain sellaista sähköpostiviestintää.
Tämä vaikuttaa käyttämääsi kieleen ja siihen, millä tavalla ilmaiset itseäsi. Ote on siis pidettävä henkilökohtaisena. Lisäksi täytyy ensiksi aina päättää mihin kohtaan markkinointi- ja myyntisuppiloa kyseinen sisältö on kohdistettu.
toimitusjohtajista on sitä mieltä, että markkinoijat eivät tuo yritykseen tuloja. Markkinoijilta puuttuu business -uskottavuus. Markkinointi puhuu brändeistä, brändiarvosta ja muista vastaavista asioista. Ylimmän johdon on vaikea yhdistää näitä puheita niihin mittareihin, jotka heille todella merkitsevät jotakin. Ylimmän johdon mittarit ovat konkreettisia kuten liikevaihto, myynti, kate, voitto ja EBIT. Markkinoijilla on tietysti oikeus suuttua moisesta tuloksesta; moni on niin tehnytkin. Nyt markkinoijilla on ainutlaatuinen tilaisuus muuttaa tämä käsitys panostamalla suurempi osa budjetista Internetmarkkinointiin. Internetmarkkinoinnin kaikki osa-alueet ovat täysin mitattavissa. Kun tulokset vielä esitetään ylimmän johdon kielellä, voivat markkinoijat selkeästi osoittaa tuovansa yritykseen tuloja ja voittoa.
